Freshmag Freshmag
  • Kontakt
  • O nas
  • Newsy
  • •
  • Wydarzenia
  • •
  • Miejsca
  • •
  • Magazyn
    • Lifestyle
    • Moda
    • Kuchnia
    • Aktywnie
    • Czytelnia
    • Muzyka
    • Ludzie
  • •
  • Relacje
  • •
  • Wywiady
  • •
  • Festiwale
  • •
  • Konkursy
  • Kontakt
post-image

Diligent - Wyjść z cienia



| Nicole Piotrowska  

Wspomnienie o szarych i smutnych polskich ulicach powoli odchodzi w niepamięć. Młodzi projektanci szturmem podbijają nie tylko nasz modowy rynek, ale i ten zachodni. Świadomość, że wśród tego zacne grona, są wychowankowie z poznańskiej szkoły przyprawia o dumę!


Wszystkie drogi prowadzą do Poznania

Marka Diligent została założona przez Szymona Mrożka i jego brata bliźniaka. Ich koncepcja wiązała się z prostymi krojami skierowanymi zarówno do kobiet, jak i mężczyzn. Jednak artystyczne środowisko potrafi naprawdę namieszać w głowie. Artystyczna wizja uległa drastycznej zmianie, a drogi dwóch braci rozeszły się. Prawda jest taka, że nic nie dzieje się przypadkowo. Przeprowadzka z Wrocławia do Poznania  połączyła losy Szymona oraz Marty Pospiesznej, która z klientki stała się… współautorką. Potem poszło z górki. Studia na School of Form umożliwiły dobycie licznych kontaktów, wybadania środowiska. Jednak bezpośrednia przyczyną tak dużego sukcesu jest po prostu ciężka praca.

Niebanalna retrospekcja

W ich kolekcjach widać inspirację sztuką oraz architekturą. Forma nie stanowi dla projektantów żadnego ograniczenia, podobnie jak kolor. Ostatnia kolekcja – Black Chain, to ukłon w stronę przełomu lat 80. i 90. oraz ówczesnej subkultury hip hopowej. Motywem przewodnim było uliczne graffiti stworzone przez Fernado Carlo, artystę działającego pod pseudonimem Cope2. Z kolei opracowaniem wzorów, które następnie zostały umieszczone na tkaninach w formie printów podjął się kolejny poznański artysta – Noriaki. Black Chain, stanowiące kolekcję dyplomową Szymona oraz Marty, to z jednej strony ogromne, więc przerysowane fasony, pod których wielowarstwowością kryje się ludzka sylwetka; z drugiej zaś ta gigantyczna forma i niebanalne tkaniny wręcz uniemożliwiają pozostanie niewidocznym. Mimo, że ubrania są do mężczyzn i kobiet, projektanci chcą uniknąć bezpośredniego podziału kolekcji. Kluczem do sukcesu i słusznego wyboru jest tu indywidualizm. 

Stay fresh

Ciężka praca przynosi efekty – marka Diligent może pochwalić się międzynarodowym sukcesem. Ich twórczość odbiła się echem w takich mediach jak Vogue Italia, i-D, Kultbult, FuckingYoung, czy Elle. W maju tego roku zwyciężyli pierwszą edycję Fresh Fashion Awards, zdobywając 500 tys. złotych na kampanią promocyjna oraz sesję wizerunkową u Jana Kriwola. Nie zabrakło ich również w Poznaniu – z roli studentów, weszli w rolę prelegentów i w drugiej połowie października poprowadzili dyskusję w ramach cyklu „Konstruktywne spotkanie. Młoda fala projektantów mody” organizowanego przez FORMA Szkoła Konstrukcji.  Moda wymaga samodyscypliny, ale też ogromnych pokładów finezji i wrażliwości. Projektanci Diligent pokazują nam jak wyróżnić się z tłumu i nie bać tego, co pozornie może wydawać się dziwne. Chapeu bas.

 

Najnowsze wydanie

Pobierz

#92

Wydarzenia

  • Dzisiaj
  • Jutro
  • Pojutrze
Brak wydarzeń
Brak wydarzeń
Fever Ray z koncertem w warszawskiej Progresji

Fever Ray w Warszawie

Warszawa, Progresja • 19:00

  • Freshmag
  • Newsy
  • Wydarzenia
  • Miejsca
  • Magazyn
  • Relacje
  • Wywiady
  • Festiwale
  • Konkursy
©2017 Freshmag