
Szukajmy marek transparentnych
Rozmowa z Magdaleną Baster – założycielką marki Leonie Apparel
| Nicole Piotrowska
Zaczęło się potrzeby estetyki, a skończyło na odpowiadaniu na potrzeby kobiet o bardziej filigranowej figurze. O początkach i rozwoju Leonie Apparel porozmawiałam z Magdaleną Baster, która postanowiła założyć markę modową stworzoną dla kobiet.
W poznańskim światku modowym jest to swego rodzaju powiew nowości i świeżości. Leonie Apparel stawia na jakość i piękno oraz zrównoważony rozwój.
Coraz częściej zauważam na polskim rynku świadome podejście do mody. Na co Twoim zdaniem powinniśmy zwracać uwagę, szukając brandu działającego w sposób zrównoważony?
To bardzo szerokie pojęcie i właśnie w taki sposób powinniśmy patrzeć na marki odzieżowe. Po pierwsze - przyglądajmy się produktom. Czy są zrobione z naturalnych lub recyklingowanych materiałów? Czy dany fason będzie modny w następnym sezonie lub za kilka lat, czy to raczej kolejny, chwilowy "must have"? Czy produkcja odbywa się w kraju, w którym można kontrolować warunki pracy i mieć na nie wpływ? Szukajmy marek, które są transparentne w tych obszarach. Ja zwracam również uwagę na to, jak dużo produktów wypuszcza marka w danym sezonie. Są brandy, w których dropy lub mini kolekcje wypuszczane są nawet co tydzień, ale dla mnie jest to już zaprzeczeniem zrównoważonego rozwoju.
Skąd zrodził się w Tobie pomysł na założenie Leonie Apparel?
Na początku była to potrzeba tworzenia rzeczy pięknych, a zarazem dobrych jakościowo. Później, gdy rozmawiałam o moim pomyśle z innymi kobietami, okazało się, że wiele z nas ma problem z dopasowaniem rozmiarów. Mam tutaj na myśli osoby niewysokie, tak jak ja. W sieciówkach bardzo często rzeczy projektowane są na osoby wysokie o posturze modelki. Leonie to moja próba odpowiedzi na nasze, czyli moje i wielu innych kobiet potrzeby.
A skąd czerpiesz inspiracje?
Słucham i obserwuję inne kobiety, te obok mnie, ale także ze starych modowych magazynów. To one są dla mnie najlepszą inspiracją. Chciałabym, żeby w ubraniach Leonie kobiety czuły się ultra-kobieco. Podpatruję również męską garderobę – stąd wziął się chociażby pomysł na kamizelkę.
Co można znaleźć w ofercie Leonie?
W wiosennej kolekcji znajdzie się przepięknie skrojona bawełniana marynarka, wygodny zestaw z tencelu: kamizelka oraz spodnie, który połączyć możemy z kwiecistą koszulą. Nie brakuje także najbardziej kobiecego elementu, czyli sukienek. Prawdziwą perełką zaś jest w naszej kolekcji biała koszula.
Jakie masz plany na najbliższe miesiące? Zdradź nam, czego mogą spodziewać się Twoje klientki?
W letniej odsłonie Leonie dominować będą spokojne kolory, takie jak biel, é cru, błękit czy granat. Oczywiście wszystko zostanie wykonane z naturalnych tkanin. Jestem pewna, że nasza lniana marynarka przekona do siebie niejedną sceptyczkę lnu.
Co jest dla Ciebie najważniejsze w kontekście tworzenia i zarządzania marką modową?
Dla mnie – jako osoby tworzącej projekty – najważniejszy jest widok uśmiechniętej klientki. Także dla mnie – tym razem jako właścicielki marki – najważniejsze jest natomiast to, żeby w całym tym biznesie nie zatracić siebie i idei, która mi przyświeca. Kiedy musisz pogodzić ekonomię z estetyką, czasem okazuje się, że czegoś nie da się zrobić tak, jak by się chciało. Wtedy odpuszczam. Nigdy nie zgodzę się na bylejakość. Bardzo ważni są dla mnie również ludzie, z którymi współpracuję. To prawdziwi pasjonaci krawiectwa. Czuję, że tworzymy wspólnie coś naprawdę unikalnego. Tego nie da się osiągnąć działając na masową skalę!
fb: www.facebook.com/leonieapparel
Instagram: leonie_apparel
Galeria





