Dźwięk rozpryskuje się po utworach niczym farba na płótnie. Melodie manifestują się w różnych odcieniach z własnymi teksturami i niuansami. BUNT. wykorzystuje w swojej muzyce żywe spektrum dźwiękowe. Niemiecki artysta, producent, DJ i multiinstrumentalista wykorzystuje różne elementy, aby wzbogacić każdy utwór o kolor, który pasuje do jego pseudonimu – oznaczającego „kolorowy”.
„Moja muzyka to różnorodność gatunków i instrumentów, które łączą się ze sobą jak kolory” – wykrzykuje. „W moim studiu mam znak LED z napisem »Melodies First«. Jestem bardzo nastawiony na melodie i to one są dla mnie najważniejsze. Jeśli twoje teksty są po angielsku, niemiecku lub hiszpańsku, ktoś może ich nie zrozumieć. Melodie nie mówią konkretnym językiem; są uniwersalne”.
Wychowując się w Stuttgarcie, od najmłodszych lat skłaniał się ku muzyce. W wieku 15 lat, starszy brat BUNT.’a zapoznał go z twórczością Swedish House Mafia pokazując mu teledysk do ich przeboju „One.” Inspirowany dalej przez Aviciiego, Of Monsters & Men, Mumford & Sons, M83, MGMT i The Naked and Famous, włączył swój laptop, pobrał program do produkcji i spędził „25/7 nonstop” na pisaniu i nagrywaniu. Wczesne publikacje zwróciły uwagę niemieckiej wytwórni muzycznej Kontor. Swój pierwszy kontrakt podpisał w wieku 18 lat. Zyskał uznanie dzięki utworom takim jak: „Journey” i „Harmonica”, które zdobyły łącznie 25 milionów streamów.
Jednakże utwór „Old Guitar” eksplodował w 2016 roku zdobywając 8. miejsce na Spotify Global Viral Chart.
Mniej więcej w tym samym czasie artysta połączył siły z Nathanielem Rateliffem i Nightsweats, aby stworzyć ścieżkę dźwiękową do reklamy samochodu Kia. Zaserwował również oficjalne remiksy dla AVICII, OneRepublic, Gryffin i National Parks i wielu innych. Co więcej, jego katalog poszerzył się o ulubione utwory fanów, takie jak „Unbreakable” [feat. Clarence Coffee Jr] i „Crocodile Tears” [feat. Jens Hult], zwiększając jego liczbę streamów do ponad 250 milionów.
Na początku 2023 roku kolejne nagranie, „Clouds” [z Nate Traveller], rozwinęło się w międzynarodowe zjawisko. Jego początkowa publikacja wygenerowała ponad 1,4 miliona wyświetleń i 181 tysięcy „lajków”. Tymczasem piosenka szybko zgromadziła ponad 10 milionów odsłon, a jednocześnie BUNT. Podpisał kontrakt z Arista Records US, Columbia Records UK i Epic Records Germany.